Επεισοδιακός ήταν σήμερα ο αγιασμός στο Λύκειο και Γυμνάσιο Στυλίδας.
Τι ακριβώς συνέβη:
Σήμερα το πρωί έγινε ο αγιασμός στο Γυμνάσιο και Λύκειο Στυλίδας παρουσία του Λυκειάρχη και Γυμνασιάρχη ,των εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς και του Δημάρχου Στυλίδας Απ.Γκλέτσου και του Αντιδημάρχου Κ.Χριστοδούλου.
Την ώρα που ο π. Ιωάννης από την ενορία Παλαιοκερασιάς έψελνε το τροπάριο της Υψώσεως του Σταυρού “Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου νίκας τοῖς βασιλεῦσι ….” ο Απόστολος Γκλέτσος του ζήτησε να αντικαταστήσει τη λέξη βασιλεύσι με τη λέξη ευσεβέσι .
Ο πατήρ Ιωάννης συνέχισε μη αντικαθιστώντας την επίμαχη λέξη,με αποτέλεσμα ο Δήμαρχος να αποχωρήσει αιφνιδιαστικά από τον αγιασμό πριν αυτός ολοκληρωθεί.
Μετά την ολοκλήρωση του αγιασμού ο Απ.Γκλέτσος επέστρεψε όπου ακολούθησε το παρακάτω σκηνικό.
Δείτε το βίντεο
Σαχλαμάρες.
Πρεπει να σεβομαστε τις αποφασεις της ιερας συνοδου.
Ο μακαριστος χριστοδουλος ειχε αλλαξει το βασιλευσι με το ευσευεσι για να μην υπαρχουν τετοια προβληματα στους αγιασμους απο τους υπερ του δεοντος δημοκρατες!!!!!!!
Ομως οφειλουν αυτοι που αντιδρουν να ανατρεξουν στην ιστορια για να καταλαβουν ποτε βγηκε αυτο το τροπαριο στο βυζαντιο και τι σημαινε στην δεδομενη στιγμη.
Και προς θεου δεν αναφερτε στους λατρεις της βασιλειας αυτο εχει λυθει απο την πολιτεια εδω και χρονια και παντα με αποφαση του ελληνικου λαου.
Επιτελους υπαρχουν υμνοι και τροπαρια στην εκκλησια που δεν γινετε να αλλαξουν.
Π.χ. στην κυριακη προσευχη ( το πατερ υμων) την οποια την διδαχθηκαμε κατευθειαν απο τον Χριστο λεμε ελθετω η βασιλεια σου, δεν μπορουμε να πουμε ελθετω η δημοκρατια σου!!!!!!
Ο κατα τα αλλα πολυ συμπαθεστατος κυριος γκλετσο ας ανατρεξει λοιπον στην ιστορια και θα καταλαβει οτι εκανε λαθος,
Και δεν εχει να κανει με το πολιτειακο!!!!!!
Εσείς όμως αγαπητέ Δημήτρη θα έπρεπε να συμβουλευτείτε ξανά τή Γραμματική σας,γιατί τα ρήματά σας “βγάζουν μάτι”!!!
Τα γνωστά επικοινωνιακά κόλπα Γκλέτσου για το πόπολο, βλέπει ότι τώρα δεν ασχολείται κανείς μαζί του και άρχισε το παλιό του τροπάρι. Πάντως όταν κατέβει με το ανύπαρκτο κόμμα του τα Αθηναϊκά ΜΜΕ θα τον λιανίσουν με τις σαχλαμάρες που ξεφουρνίζει.Κρίμα για την Στυλίδα.
Ο ιερέας έχει 100% δίκιο.Κανονικά η σωστή έκφραση είναι,τοις βασιλεύσι και όχι τοις ευσεβέσι.
Δεν είμαι φιλοβασιλικός,αλλά στα χρόνια της Ανατολικής Ρωμαϊκής ή Βυζαντινής Αυτοκρατορίας υπήρχε βασιλεία και όχι δημοκρατία.
Οι περισσότεροι χριστιανικοί ορθόδοξοι ύμνοι γράφτηκαν στα βυζαντινά χρόνια.
Εμείς οι χριστιανοί ορθόδοξοι,δεν πρέπει να αλλάζουμε τα λόγια των βυζαντινών χριστιανικών ορθόδοξων ύμνων και κειμένων.Αυτά τα κάνουν οι αιρετικοί.
Στον αγιασμό,όποιος μαθητής,πολιτικός,εκπαιδευτικός θέλει να πάει,πηγαίνει.
Όποιος μαθητής,εκπαιδευτικός,πολιτικός,δεν επιθυμεί να πάει,δεν πηγαίνει.
Εφόσον του Γκλέτσου δεν του αρέσει ο συγκεκριμένος χριστιανικός ορθόδοξος ύμνος,γιατί πήγε;;Πήγε για να κάνει φασαρία και να δημιουργήσει εντυπώσεις.
Οι πολιτικοί παραπονιούνται και λένε ότι οι ιερείς ανακατεύονται με την πολιτική.
Εδώ,σε αυτήν την περίπτωση,γιατί ο πολιτικός ανακατεύτηκε στο λειτούργημα του ιερέα;;;
Δηλαδή ο πολιτικός θα κάνει υποδείξεις,για το πως θα κάνει το λειτούργημά του ο ιερέας,ποια λόγια θα πει και ποιες λέξεις θα αντικαταστήσει;;;;Αν είναι δυνατόν.
Ο ιερέας καλά έκανε και είπε τοις βασιλεύσι.Κανένας πολιτικός δεν έχει το δικαίωμα να του κάνει υποδείξεις του ιερέα για το πως θα κάνει το λειτούργημά του.
Και το χριστιανικό ορθόδοξο ιερατείο της Ελλάδας κρατά ίσες αποστάσεις από όλα τα κόμματα και έτσι πρέπει.
Ο Γκλέτσος έχει 100% άδικο.
O κος Γκλέτσος θα έπρεπε να σεβαστεί το χώρο του σχολείου τον οποίο είχε επισκεφθεί για τον αγιασμό , τους μαθητές, το διδακτικό προσωπικό, τους παρευρισκόμενους γονείς και κατ΄επέκταση το ρόλο του ιερέα.
Οι προσωπικές πεποιθήσεις του καθενός ανεξάρτητα τον τίτλο που φέρει είναι δεκτές γιατί άλλωστε δημοκρατία λέμε πως έχουμε,αυτά όμως δεν αφορούν ούτε τους μαθητές ούτε το χώρο του σχολείου. Η διένεξη εντελώς άτοπη…
Για τη φράση ”Τοις Βασιλεύσι ή τοις ευσεβέσι” υπάρχει διχογνωμία για το τι πρέπει να ψάλλεται, θα πρέπει να γνωρίζει λοιπόν ο ίδιος ότι το τροπάριο αναφέρεται σε κάθε εποχή ανεξαρτήτως πολιτεύματος και πως αν με την αλλαγή κάθε πολιτεύματος αλλάζαμε και τα τροπάρια της εκκλησίας μας φέρνοντάς τα στα μέτρα μας, θα γινόμασταν το λιγότερο γραφικοί…
Κατ΄επέκταση είναι λυπηρό να πιστεύει πως η δύναμη της εξουσίας του δίνει το δικαίωμα να επεμβαίνει στα τροπάρια της εκκλησίας ζητώντας διόρθωση του ψαλμού και να αποχωρεί ”προσβεβλημένος” από τη στάση του ιερέα ο οποίος φαντάζομαι ότι δεν έκανε τίποτ’ άλλο παρά να παραστεί και να ”αγιάσει” το σχολείο και τους μαθητές του.
Μάλλον ο ίδιος προσέβαλλε τον εαυτό του με την αποχώρησή του και τον κάθετο τρόπο που χρησιμοποίησε το λόγο του ”…τώρα μιλάω εγώ…”παρά τους παριστάμενους που φαντάζομαι ότι θα έμειναν εμβρόντητοι…
Προφανώς το αρχαίο γνωμικό ”αρχηγού παρόντος πάσα αρχή παυσάτω…” του ταιριάζει απόλυτα…
Με εκφράζεις απόλυτα Νατάσα
Τυπικα εχει δικιο ο Γκλετσος. Ο πατερ βρισκοταν εκτος του ναου οποτε συμφωνα με την οδηγια χριστοδουλου επρεπε να πει ευσεβεύσι.
Επι της ουσιας προφανως εγινε για λογους εντυπωσιασμου αλοιμονο αν εν ετη 2014 φοβομαστε για την δημοκρατια της χωρας απο τα λογια ενος παπα… Εξαλλου ειναι γνωστο οτι γενικα η εκκλησια τρεφει μια “αγαπη” (και δεν εννοω τους κληρικους) προς την βασιλεια , κατ εμε λογικο γιατι κατα την εποχη των βασιλεων απεκτησε προνομοια και εξουσια καθως το παλατι χρησιμοποιουσε την εκκλησια για να κατευνασει τα πληθη και εδινε προνομοια στους αρχοντες της εκκλησιας.
Ομως και παλι αυτο για μενα δεν με νοιαζει ουτε φοβαμαι κατι ουτε αντιπαθεια προς κανεναν εχω, το θεμα για εμενα ειναι οτι ας πουμε οτι ελεγε ευσεβευσι και κανενας δεν ειχε ασχοληθει σημερα ηθελα να ηξερα εναν (συμπεριλαμβανομενου και του πατερ) που να μου πει σε νεα ελληνικα τι λεει ο υμνος.
Θα μου πει καποιος εχει σημασια;;; προφανως και εχει τι ευσεβευσι τι βασιλευσι οταν δεν εχω ιδεα τι λεει πιο πριν ή πιο μετα δεν μου κανει καμια εντυπωση οπως ειναι και σχεδον αστεια η εικονα στις εκκλησιες ολων εκεινων που “νοιωθουν” την κατανυξη στα λογια του παπα και κανουν πως ψαλλουν μουρμουριζοντας και το μονο που ξερουν ειναι το κυριε ελεησον και το φωναζουν δυνατα.
Θελω να καταληξω λεγοντας ολα αυτα οτι περισοτερο θα πρεπει να μας απασχολει η αγραμματοσυνη μας να μην ειμαστε σαν δυο γαιδαρους που μαλωνουν σε ξενο αχυρωνα. Απο την μια η εκκλησια που κραταει 2000 χρονια το πιστευε και μη ερευνα και απο την αλλη διαφοροι κομητες που για λιγα λεπτα δημοσιοτητας κανουν σκηνες ανουσιες. Η ελευθερη σκεψη ειναι αυτη που κανει τον ανθρωπο γαληνιο οπως διδασκε και ο ιδιος ο Ιησους και η πιστη μας δεν εχει αναγκη ουτε εκκλησιες ουτε η δημοκρατια μας δημαρχους προστατες. Ακομα και αν γκρεμιστουν ολες οι εκκλησιες σε μια σπηλια να μπω με μια μικρη εικονα να προσκυνησω το αγιο πνευμα θα μου δωσει την γαληνη, ακομα και ολα τα δημαρχεια να γκρεμιστουν αν εχω ελευθερη σκεψη θα οδηγησει στο σωστο για την κοινωνια μου.
Η αμορφωσιά στο μεγαλείο της,μπράβο και στην όμορφη Στυλίδα γιά την επιλογή της.
Δεν θέλω να σας κουράσω με ένα μακροσκελές σχόλιο. Όποιος έχει διάθεση μπορεί να βρει χρήσιμο αυτό: http://voloudakis.blogspot.gr/2014/09/blog-post_82.html
Απόστολε το έχ@σ@ς το θέμα…!
Αν και συμπαθώ τον κο Γκλέτσο, και μη θέλοντας να αναλύσω περαιτέρω πως προέκυψε το ”βασιλεύσι” μιας και έχει αναλυθεί και εδώ από άλλους, θέλω να μείνω μόνο σε αυτό;
Είναι η απόλυτη έλλειψη σεβασμού σεβασμού να διακόπτεις ένα μυστήριο της Εκκλησίας, για να εκφράσεις εκείνη την στιγμή, εν μέχω μυστηρίου, με τον ιερέα να φορά το πετραχήλι του, την όποια δικαιολογημένη η αδικαιολόγητη διαφωνία σου. Και το χειρότερο??? Με θεατές Π Α Ι Δ Ι Α !!! ο νοών νοείτω
Η φράση “νίκας τοις βασιλεύσιν” εννοιολογικά αναφέρεται στους άρχοντας που ηγούνται του λαού. Απλά ο κ.Γλέζος ο οποίος είναι θρησκευτικά αμαθής, το βρήκε ευκαιρία για να ξεδιπλώσει τα πολιτικά του πιστεύω, και την ”βαθιά δημοκρατική” ιδεολογία του… Διότι αν γνώριζε την ενοιολογία του ύμνου δεν θα πέταγε θεατριλίκια, δημιουργόντας μία πολιτικού τύπου αντιπαράθεση με τον Ιερέα.. Και στην τελική, ο ύμνος γράφτηκε 1700 χρόνια πριν, ενώ το πρώτο σκέλος του ύμνου αναφέρονταν ήδη από τον Βασιλέα Δαυίδ 3,500 χρόνια πριν.. Ο κ.Γλέζος και ο καθένας Γλέζος δεν έχει κανένα δικαίωμα να επιβάλει και να προσαρμόζει στα μέτρα τα οποία τον βολεύουν τους εκκλησιαστικούς ψαλμούς και ύμνους της εκκλησίας…
Θεατρινισμοί του Γκλέτσου
Έχει καβαλήσει το καλάμι ο άνθρωπος και με τις ενέργειές του δεν κάνει τίποτε άλλο απ’ αυτό που έκαναν οι πολιτικοί δικτάτορες που μέχρι τώρα μας κυβερνούσαν και μας κυβερνούν. Πολιτικό ήθος της πλάκας. Όλα για την τηλεθέαση και ας προσβάλουμε το σχολείο, τους καθηγητές, τους μαθητές και μια παράδοση αιώνων. Ευτελισμός. Δεν κινδυνεύει η δημοκρατία απ’ το συγκεκριμένο τροπάριο. Από άλλα κινδυνεύει. Απ’ τον ευτελισμό και τα συμφέροντα. Εσύ κύριε Γκλέτσο προς το παρόν υπηρετείς το πρώτο. Το δεύτερο θα το δούμε στο μέλλον
Δεν γνωρίζει βασικά πράγματα και θέλει να γίνει και βουλευτής…καλά κρασιά
Δεν ειναι δυνατον ενας δημαρχος να περνα πολιτικα μηνύματα σε αγιασμο εναρξης σχολικης χρονιας αντι να κανει ευχες στους μαθητες που πραγματικα θελουν την στηριξη ολων μας, ειδικα αυτη τη χρονικη περιοδο.Λυπαμαι πολυ πραγνατικα για εσας κ Γκλετσο.Ειστε πλεον για τον τοπο μας πληγμα κ κανετε μονο κακο στην περιοχη μας.Τα πολιτικα σας πιστευω στο σπιτι σας η στα καφε κ στα ουζερι.Οχι στα σχολεια.Φτανει ποια.Βρες αλλον τροπο να σε δουμε στις καμερες χωρις να μας κανεις ρεζιλι εμας πανελλαδικα και τον τοπο μας, τοπο που φυσικα δεν ανηκεις.
χίλια μπράβο στον δήμαρχο. Μακάρι να βρεθούν κι άλλοι σαν κι αυτόν, να τολμήσουν να τα βάλουν με την εκκλησία σε όλα τα επίπεδα. Και να χωριστεί επιτέλους η εκκλησία από την πολιτεία. Το τι πιστεύει και τι δεν πιστεύει ο καθένας είναι δικαίωμά του και δεν νοείται να είναι συνδεδεμένο με το κράτος.
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΠ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΤΖΑΚΣΟΝ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΠΟΠ ΜΑΝΤΟΝΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ …. ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΕΙ Ο ΟΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΣΤΟ ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΧΩΡΙΣΤΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΣ ΤΑ ΠΟΥΝ ΑΥΤΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ Η ΣΤΗ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΚΑΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΟΥΝ Ν ΜΗΝ ΜΕ ΛΕΝ ΛΟΥΚΑ
αγαπητέ λουκά, εγώ και οι ομοϊδεάτες μου δεν τα λέμε αυτά ούτε στους Τούρκους , ούτε στους Σαουδάραβες, που είναι 800 χρόνια πίσω. τα λέμε στην Ελλάδα, για να προσωρήσουμε μπροστά ως κράτος και να μην μας αντιμετωπίζουν διεθνώς σαν Τούρκους και σαν Σαουδάραβες.
Θεατρινισμοί και γραφικότητες .
Καλό θα είναι αυτός ο ζήλος να επιδεικνύετε στα έργα που έχουν να κλείσουν οι τρύπες στους δρ’ομους χρόνια και οι συνεχείς διακοπές και η χαμηλή πίεση του νερού στις Ράχες μας έχουν σπάσει τα νεύρα ενώ αναγκαζόμαστε ν΄ανοίγουμε τα καπάκια από τους κάδους σκουπιδιών με τα χέρια,με ότι αυτό συνεπάγεται.Έργα θέλουμε κι όχι λόγια και μη με στείλετε στον πρωθυπουργό γιατί θα τολμήσω να πω ότι όποιος αποφάσισε να εκτεθεί χωρίς να έχει λύσεις στα προβλήματα των δημοτών να έμενε σπίτι του.
“Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, νίκας τοῖς βασιλεῦσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος, καὶ τὸ σὸν φυλάττων διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα”….
Αυτό λέει το κοντάκιο, ρε “αριστεροί” που νομίζετε ότι υμνεί, τον θεσμό της βασιλείας και το αλλάξατε ΗΛΙΘΙΩΣ, σε “νίκας τοίς ευσεβεύσι”. Μιλάει για την εποχή, της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, που υπήρχε βασιλιάς (αυτοκράτορας).
Μήπως ν’ αλλάξουμε και την ιστορία;
Αλλά… δυστυχώς δεν φταίτε εσείς. Οι ιεράρχες φταίνε, που δέχονται να διακόπτετε αγιασμούς και μυστήρια της Εκκλησίας και να επιβάλλεται την ΚΑΦΡΙΛΑ σας.
Μήπως και το “Κεχαριτωμένη Μαρία ο Κύριος μετά Σου” ….να το μεταφράσουμε σε “Γειά χαραντάν Κουκλάρα Μαριώ” για να το κατανοούν κι οι αλλοδαποί;
Η’ μήπως… να ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ την εκκλησία, μη τυχόν “θιχτούν” οι ισλαμιστές;
Συμφωνω απολυτα με τον stelios.Τι βλακειες ειναι αυτες?η ”ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ” δηλαδη δεν ενοχλει σαν φραση τον κυριο Γκλετσο?βρισκω αφελη και χωρις σεβασμο την κινηση του.και ανηκω σ’αυτους που ειδαν με θετικοτητα την επανεκλογη του…μπραβο στον ιερεα που δεν ”μασησε” και συνεχισε τον αγιασμο.
Krima pou leei o dimarxos oti to komma tou den exei xromata…den einai gia aristerous kai deksious …. mas edikse.oti to komma tou einai gia autous pou exoun mono arisrerous ideologies…H ipokrisia sta megalia tou….milame gia poli ipokrisia…
Απόστολε άλλο ένα τέτοιο ακόμα και θα μας χάσεις όλους όσοι σε ψηφίσαμε…την έκανες την μ@λ@κί@!
Ζήτα και συγγνώμη δεν βλάπτει…
Πιστευω οτι δεν γνωριζε ποιο ειναι το σωστο και αντεδρασε χωρις να γνωριζει. Πιστευω οτι το μετανιωσε δεν ειναι δουλεια μας να τον κρινουμε εμεις. Ας δει μονος του την αληθεια.
Προτεινω η φραση “Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ” που (συμφωνα με τα ευαγγελια) εχει χρησιμοποιησει και ο Ιησους Χριστος,να μετονομαστει σε “ΛΑ’Ι’ΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΩ ΣΤΡΑΤΟΣΦΑΙΡΑΣ”.Νομιζω οτι ετσι πολλοι “διανουμενοι” “προοδευτικοι” “δημοκρατες” θα δουν την ορθοδοξη εκκλησια με αλλο ματι,γιατι ολα τα αλλα( τα της πιστης) τα εχουν λυσει…Αχ βρε Αποστολε…